April 06, 2008

Levering af første fase

Arbejde:
Så er jeg færdig med første fase af projektet hos Gunnersen. Jeg har fået en del ros for min måde at køre det på og det skyltes helt sikkert at jeg arbejder resultat orienteret. Det er der jo egentlig ikke noget odiøs i, det gør man jo i denne branche i DK, men herude er beslutninger og målrettet arbejde ikke noget man finder på hvert gadehjørne.

Vi har afsluttet Salgs rapporteringen og bragt data ind fra deres NZ firma. Derudover har vi haft en del problemer med budget data. De budgettere som de fleste pr. måned men de ville have rapporter ud med budget data udregnet som MTD. Udregningen er efter arbejdsdage(Tradingdays) men det er ikke kun minus weekender de ville også have helligdage med i beregningen. Let nok, vi importere data fra et excel regneark med alle helligdage 3 år frem, med det besværliggøres af at hver stat her i Australien har forskellige helligdage og at Gunnersen har afdelinger i hver stat.
Så alt afhængig af Afdeling er udregningen af tradingdays pr. måned forskellig og det har besværliggjort den en smule.
Den sidste del af fase 1B, som vi har kaldt afslutningen af fase 1, har været valuta beregningen. De vil beregne en Corporate AU amount som aktuel rate mellem NZ og AU dollar men for gældende for indeværende år og ikke beregnet på fakturerings tidspunktet Så har har vi måtte skab en dimension som opdateres dagligt med indeværende års rate og så udregne den Corporate amount i rapporterne eller som object i BO's Universe.

Sidat i April skal vi starte fase 2 op, som er Purchasing(Indkøb) og det ser jeg meget frem til da det er et område jeg ikke har beskæftiget mig så meget med før og det er jo altid godt med nye imput. Så jeg må ud og søge på nettet og få bygget lidt information på inden vi starter.

Om en uge skal jeg på kursus hos SAP i Singapore, desværre er Martin(Platon) lige rejst hjem på det tidspunkt. Det kunne ellers have været lidt sjovt at møde ham der. Kurset er i BO's(SAP) nye EIM værktøj ser er DataIntegrator og Data Quality(Fluxlogig) i et og samme værktøj. Det ser jeg lidt frem til, datakvalitet vil jeg også gerne arbejde med i fremtiden så jeg håber da der kommer nogle projekter.

Næste uge skal jeg på kontoret hver dag og det bliver rart at få opdateret diverse og få lavet mine expence rapporter.

/Kaimer