November 21, 2008

Kuala Lumpur & South Korea

Ja så er det tid til at skrive igen. Jeg har været hård belastet af arbejde og rejser så der har ikke været så meget tid til at skrive men jeg skal forsøge at komme med lidt flere indlæg de kommende måneder. Ikke fordi jeg får mere tid men der er jo ofte en del at skive om på denne her årstid.

Platon Australia
Det går ganske godt for tiden og vi er har ansat en 2-3 personer her i oktober og november så vi når op på 9 ansatte inden nytår. Her i starten er det ekstra hårdt når man både skal køre virksomheden og samtidig lige udfakturere så vi kan få opbygget noget kapital.

Selvom der er finans krise er det til synelandede ikke noget vi er berørt af og udsigterne er lyse og det er svært ikke at være optimistiske. Lad os bare sige at vores pipeline ser rigtig fornuftig ud og det vi i øjeblikket har gang i kan udvikle sig meget hurtig til næste år. Det kan gå hen at blive meget stort, ikke kun for os her i AU men for hele Platon hvis vi gør det rigtig.


Syd Korea
I slutningen af Oktober var jeg i Syd Korea for sidste gang. Min opgave var at levere data til load til produktion og være on-site i forbindelse med GO-live. Turen blev lidt kortere da migreringen forløb ganske fornuftig så der var ingen grund til at jeg blev for længe.
Så nu er det slut med at sidde på gulvet og spise og KimChi er ikke på menuen.

Kuala Lumpur
Næste kluster af det projekt jeg arbejder på er gået igang og det meste on-site arbejde skal foregå i Kuala Lumpur hos Grundfos Malaysia. Det er første gang jeg er her og jeg må indrømme at tingene er meget billige.
Vi var ude at spise på den lokale restaurant lige ved siden af lejligheds komplekset hvor vi bor og jeg fik Ris med kylling i karry, et honning stegt kylling lår og så en af der her pandekager som de spiser til. Pris. 16 kr,- inklusiv en cola!!!
Nu skulle man jo tro at det ikke kunne blive billigere men næste dag var vi i et shopping center lige i nærheden og her fik jeg nogenlunde det samme i centerets food court. Her var prisen bare 2.5 dollars(AU - 10 kr.)

Har købt 2 nye CD'er til Camilla og 3 fodbold DVD'er til Christoffer og måtte betale lige under 200,- kr for det hele.

Vores projekt gruppe består hovedsageligt af indere, ikke fordi jeg har noget imod dem men jeg kan sgu' ikke forstå deres engelsk. I min MDM gruppe er vi mig, en inder, en HK kineser og en englender. Vi har arbejdet en 10-12 hver dag plus de 2-3 timer man nu får arbejdet på hotel værelset om aften så jeg har ikke haft noget tid til sightseeing.

Jeg har en klasse kammerat som bor her i Kuala Lumpur og vi skulle have været ude smage på den lokale brug men hen har desværre været i Honkong i denne uge, så jeg må se om ikke vi kan mødes næste gang jeg kommer her.

I December skal jeg både til Manila, Kuala Lumpur og Jakarta igen inden jul. Efter jul har vi fået en anden Konsulent til at overtage projektet for mig da der er alt for meget rejseaktivitet i forhold til hvad jeg kan byde familien. Adam starter efter nytår og jeg skal on-site i Kuala Lumpur sidst i Januar hvor jeg skal introducere ham til projektet og få de sidste ting overdraget. Vi har godt nok planlagt ferie i den ugen men bliver nødt at flytte den og heldigvis var det kun en tur til Bright lige nord for Melbourne så det var ok for familien

Vi har en del andre projekter på vej ind som jeg sikkert skal involveres i og kommer det meste vi har i vores pipeline i gang, bliver vi nødt at ansætte flere konsulenter for at kunne følge med.

Skriver igen snart

/Kaimer