January 03, 2010

Nytår

I år havde vi valgt at holde nytår hjemme hos os og havde inviteret Kasper og Yasmin. Som sædvanligt var det extremt varmt(39 grader) det meste af dagen men det så dog ud til at der ville komme et vejrsifte i løbet af aften.

Ungerne vill gerne have fondue så Ane og jeg havde været rundt i en del forretninger i området for at finde et Fondue sæt. Det var nu ikke så let da det ikke rigtig er "in" at spise fondue på de her kanter.
Det lykkes dog så dagen var reddet.

Christoffer havde ønsket at vi skulle have Croquembrouche til dessert. Den er blevet propulær efter at deltagerne i MasterChef Australia skulle lave den som en del af konkurrencen. Master Chef Australia er en reality serie hvor almindelige mennesker konkurerer om at blive Kok(MesterKok) og serien har være noget af det mest propulære i TV sidste år.

Den består af en masse små vandbakkelser fyldt med creme og samlet ved hjælp af smeltet caremel. Svært at arbejde med når det var så varmt som det var. Men det lykkes helt fint og den smagte fantastisk og jeg er sikker på at Ane vil lave en igen når vi engng kommer hjem.

Nu har vi så sommerferie og Camilla og Christoffer starter i skole igen den 1. Feb og jeg sal først starte den 11. Jan så vi har noget tid til afslapning og er så småt begyndt at snakke om hvordan og hvornår vi skal retur til DK. Mere om det når der er nogle mere konkrete planer.

Godt nytår til alle der gider at læse min blog og jeg skal nok prøve at skrive noget mere de næste par måndere.

/Kimer