January 20, 2008

Australien open


Cykeltræning
I januar har jeg trænet for at komme i bare nogenlunde from til mit bjergløb i næste weekend. Jeg har kørt med mange morgner og de fleste tirsdage og torsdage hvor der er fuld fart på, på vej retur på ruten.
I torsdags kørte jeg simpelthen det hurtigste jeg nogenside har gjort og som grafen viser havde ve et snit på 48.8 km i timen. Jeg ved godt vi sidder i en stor gruppe men alligevel er det sgu' hårdt. Så hurtig har jeg dog aldrig kørt ca. 21 km. som man også kan se så er ruten ikke helt flad, godt nok mærker jeg ikke bakkerne ret meget i weekenden på de lange ture hvor vi køre stille og roligt men på de her dage ved jeg lige præcist hvor der er og nå man ikke er under 40 på noget tidspunkt er det hårdt at komme med over.

Sad fremme og tog nogle enkelte føringer og det gjorde at jeg næste måtte slippe undervejs.

Australien Open.
I øjeblikket er her Australien Open og det er det helt store her i Melbourne lige nu. Camilla og jeg havde "groundpass" til alle kampe her søndag, dog ikke i de 2 store arena'er. Det gjorde ikke noget for vi så Carolina Wozniacki vinde og spille sig i 1/8 finalen. Der var vel en 4-500 danskere til kampen og det var lidt sjovt at være med til. I morgen skal hun spille på centre court og det bliver vist i fjernsynet så mon ikke de skal se den mens jeg er på arbejde. Ane og Christoffer ærgrede sig vist lidt over at de ikke var med men da det er Camilla som spiller tennis var det hendes tur til at prøve noget.
Vores billet var godt nok til i går man da det regnede det meste af dagen fik vi en ny til i dag og det var jo lidt heldig at vi så kunne se den kamp.

Fodbold
Christoffer er startet på Monash Superliga U14 hold og her i januar og halvdelen af februar gælder dom t spille sig på holdet. Så der trænes ret meget han både svømmer, løber, træner med holdet og laver målmandstræning. Nu må vi se hvordan det går, der er også den mulighed at han kan spille for sin klub fra sidste år på U15A et niveau lavere men en årgang højre og det vil formodentlig give ham den samme udfordring. Han er efterhånden blevet 176 cm og det er højre end Ane.

Ane og Camilla svømmer 3 gange om ugen om morgen i vores lokale udendørs bassin. Reglen er mindst 30 min svømning før man må "lege" og det går vist fint. De har jo sole ferie indtil sidst i januar så der er stadig 1 1/2 uge tilbage.

På arbejdet går det fint, jeg har travlt med et DW projekt hos Gunnersen, en stor træ importør her i Melbourne. Jeg regner med at vi er færdige med fase 1 sidst i februar og så må vi se hvad jeg så skal.

/Kaimer