January 03, 2008

Nytår

Nytår
Så blev det også nytår her og igen på en noget anderledes måde end vi kender i Danmark.
Vi var ude hos Kasper & Yasmin nytårsaften og de havde lavet noget rigtig lækkert mad. Hummer til forret, spyd på grillen med salat og så en frisk frugt med en slags chokolade fondue til. Vejret var lige lovligt varmt, 42 grader så vi sad helst helt stille hele aften og drak kolde øl. Vi sad på terrassen efter at solen gik ned og indtil vi skulle i seng sådan 02.30. Her var temperature også faldet helt ned til 29 grader så det var for koldt at sidde ude :-)
På vej hjem 1. nytårsdag var vi lige et smut til stranden og bade i et par timer og det var faktisk rart at være undervandet når der er 40 grader.
For dem der ikke ved det så har Kasper arbejdet i Platon men rejste nogle måneder før jag blev ansat. Kasper og Yasmin har været i Australien i 5 år nu så de kender alle de rigtige tricks. Det er også rart at kende nogle dansker som har været igennem en del at det vi nu oplever og som har oplevet alle de samme frustrationer som os og som vi kan læne sig os lidt op af en gang imellem.
Arbejde
Nå men jeg er startet på arbejde igen, tror jeg er den eneste i hele firmaet der er i gang, så der er ikke meget respons fra kollegaerne. De skal sikkert også bruge hele næste uge på at komme i gang med arbejdet, men det hjælper ikke når vi har noget der skal leveres.
Deres ligegyldighed og sløvsind kan ind imellem pisse mig helt af og jeg tror sgu' ikke vi er klar til den opgaver som jeg er i gang med. Jeg kommer nok til selv at lave det hele uden hjælp, kollegaernes evner rækker simpelthen ikke eller det er måske bare deres fremdrift der mangler. Nå men jeg taler stadig med IBM så nu må vi se hvad der sker i de nærmeste måneder.
Skole
Intet nyt, der er sommerferie indtil 1. feb
Fritid
Ane og børnene er begyndt at svømme om morgen lige her i nærheden i et udendørs bassin. De har aftalt at der svømmes koncentreret i 30 min hvorefter der er fri leg i en times tid. Christoffer er begyndt træningen til den kommende sæson og han er fast besluttet på at skulle spille U14 super Liga, så vi må jo ud at finde en klub der har et hold som mangler en målmand.
Cykling
Jeg skal jo snart køre der her bjergløb sidst i den her måned men formen er slet ikke til store bedrifter så jeg gennemføre så godt jeg kan og så til næste år skal den have en over nakken. Når vægten er som en middelsvær russisk kampvogn så er det ikke så godt når det går opad.
Jeg har godt nok bestilt licens og meldt mig ind i SKCC, se link her på siden, og skal køre licens løb første gang på søndag i C klassen. Her er det totalt fladt så når først kampvognen kommer op i fart er den ikke til at stoppe :-)
Var ude at træne nytårsaftendag i 42 grader og det gik egentig udemærket ud i medvinden. Men hjem i modvinden var meget ubehageligt da vinden ikke var afkølende, tværtimod var det varmere Så jeg endte med at drikke 4 dunke med vand og hælde 2 dunke ned over mig selv som en anden "Floyd Landis". Vandet blev så varmt at det ikke var koldt at hælde i hovedet men derimod føltes varmt indtil det begyndte at fordampe.
Så de dage hvor der bliver så varmt er det bare ud om morgen....