January 30, 2008

Cykling - The Alpine Classic


Bright
Så var vi i Bright nogle dage her i forbindelse med "Australien Day" og The Alpine Classic. Byen ligner meget godt Annecy i Frankrig som vi har besøgt en del gang. Byen ligger ved en flod som løber nede i dalen mellem alle bjergene. De har samme højde som dem der ligger i udkanten af alperne og byen er lige så hyggelig som Annecy. så vi fik lidt en dansk "sommerferie" oplevelse.

Mike og Vibeke var også oppe i området da Mike også ville køre løbet så vi spiste frokost sammen med dem om lørdagen og søndag efter løbet havde vi "bring you own" BBQ hos dem.

Vi boede i en hytte på en campingplads lige udenfor byen, rigtig hyggelig plads og med en fin og ren hytte med alt hvad vi havde brug for. Pladsen havde også en svømmepøl som Camilla og Christoffer benyttede sig en del af. Inde i byen var der en bade plads ved floden som de alle 3 brugte om søndagen hvor jeg kørte løb.

The Alpine Classic
Løbet er på 200 km og har 3800 højde meter. Det ligner vel Le 3 Ballon i Alsace så det er ganske udfordrende. Selvom jeg har kørt 5500 siden august har der været for mange huller i træningen i november og december på grund af turen til UK og juleferien til at tiden kunne blive prangende Så jeg havde ingen forventninger til resultatet, selvom at de sidste uger har været gode på de hurtige morgenhold så giver de 21 km tempo kørsel giver altså ikke ret meget når man skal køre opad og har en vægt som en middelsvær russisk kampvogn.

Nå men jeg begik de sædvanlige fejl og kørte til på de første bjerge, benene var gode og det var sjovt. Vejret ar godt fra morgenstunden men de lovede 36 grader op over middag. Det er det første bjergløb hvor jeg kun har haft ekstra arme på under starten og puttede dem i lommen halvvejs oppe og havde så ikke brug for dem mere på turen.

Nå men på vej tilbage fra det andet bjerg Falls Creek måtte jeg betale tilbag, nu begyndte trætheden og kramperne at give lyd fra sig så jeg havde de værst anelser om det sidste bjerg.

Det er længe siden jeg har kørt et bjergøb hvor jeg ikke kender de bjerge som er forude og jeg fik lige opfrisket hvor godt det er at kende ruten så man ved hvad der venter forude. Nede i Bright før sidste bjerg var jeg vel ikke så træt men det skal jeg love for at jeg blev på vej op. Samtidig var temperaturen oppe på 36 grader, ingen vind og lidt fugtig varme for en gangs skyld.
Hold da kæ.. det var varmt og hvor jeg led, det er sgu noget af det hårdeste jeg har prøvet. Jeg tror ikke jeg har drukket så meget vand under et løb før, hele 12 flasker blev hældt indenbors og det er ca. 8.5 L vand.

Samtidig med trætheden og kampen for at komme op så er de Australske fluer bar så irriterende Hele tiden skal man vifte dem væk, sådan ca. hver 10-15 sekund ellers flyver de ind i øjne, øre og næse., det vart til at blive tosset af.

Nå men jeg kom igennem, man er jo ikke en "kvitter" og jeg havde lovet mig selv at alt under 10 timer(20km/t i snit) var ok. Så en tid på 9 timer og 20 min er godkendt men jeg kommer tilbage til næste år, i form og som opvarmning til Marmotten og Otztaler, hvis vi vender hjem i 2009.

Skole
Så er skolen startet igen og Camilla har været idt nervøs de sidste par dage. Mest fordi hun har fået ny lærer men også fordi hun skulle skifte klasse. Det gør de alle samen når de skifter fra 5 til 6 klasse, så det er ikke noget specielt for hende.
Men jeg tror hun syntes det var godt alligevel hun glæder sig ihvertfald til at skulle i sole igen imorgen. Christoffer starteri morgen og vi tror også han glæder sig, da de begger har kedet sig noget her på det sidste.

Der er kommet lidt flere billeder

/Kaimer