August 04, 2008

Angrebet af Kæmpe fugl!!!

Måske ikke helt men alligevel.
I går var jeg ude at cykle nord for byen, dvs. at Christoffer skulle mødes med fodboldholdet allerede 9.30 til samling og da de først skulle spille 12.30 havde jeg cyklen med til Bulleen og ville så cykle en tur nordpå til Diamond Creek.
Her er noget bakket og selvom der var en del trafik var det et udemærket område og forfriskende med noget nyt at se på.

Så sker der det her:
På vej hjem mod Bulleen sad jeg lidt i mine egne tanker da jeg pludselig hører den her mærkelige lyd af vinge bask og noget der rammer min hjelm. Lige foran mig ser jeg så en mellemstor fugl og jeg bliver, indrømmet, noget forskrækket. Den flyver så bagved mig og angriber mig igen og en gang til rammer den min hjelm Nu var det så at panikken begyndte at sprede sig i mit sind og billederne fra Hitckock's gamle film tordnede sig for øjnene af mig. Da jeg samtidig havde solen i ryggen kunne jeg se fuglens skygge lige foran mig på vejen da den fløj lige bagved mig. Det blev den jo ikke mindre af, skal jeg hilse og sige og lige der var jeg ved at panikke fuldstændig, jeg speeder op og forsøger at køre fra den.
Måske ikke så rationelt tænkt, tro at man kan cykle fra en fugl der angriber, hmm..

Nå men den angriber altså en treide gang og nu syntes jeg ikke det er sjovt længere så jeg bukker mig helt sammen og køre med alt hvad der er i benene.
Så endelig slap jeg vær fra den og jeg skal love for at pulsen var i top, ikke på grund at hastigheden men mere på grund af fuglen.
Nu endte det altså ikke som gamle Alfred spåede men jeg syntes bestemt ikke om oplevelsen.

Da jeg kom retur til Bulleeen snakkede jeg med nogle af de andre forældre der så kunne fortælle mig at det formodentlig var en Magpie, da de er meget aggressive når de har unger. Det har de her i august og september og det er bestemt ikke unormalt at, fodgængere, cykelister og postbude bliver angrebet.

Jeg søgte selv på nettet og har fundet en del beskrivelser og en video af hvad der sker, se her..
http://www.vorb.org.nz/video-view-76436.html
Jeg skal indrømme at denne fugl ikke er så stor men det må være en ung han på filmen :-)

/Kaimer