August 31, 2009

Danmark here we come

Danmark
Så er der kun 3 dage til vi flyver den halve jordklode rundt for at komme "hjem" på besøg hos venner og familie. Det har vi set frem til i noget tid og det bliver rart at hilse på alle dem man ikke har set i et par år. Godt nok var jeg i Danmark i August sidste år men det var ikke mange besøg jeg nåede så det er noget der skal indhentes. Både Camilla og Christoffer har planlagt overnatninger i Viborg og de har også valgt at gå i skole i en hel uge.
Der er vist også nogle ting vi skal hjem og smage på, noget som vi ikke har fået i mere end 2 år. Ja det er de mærkeligste ting man kan komme til at savne, men sådan skal det vel være.

Der er også ting vi ikke savner og her er hvad der falder mig ind først, skatten, vejret og bilpriserne er ikke noget vi ligefrem står og savner...

Fodbold
Christoffers målmands akademi vil gerne i kontakt med danske klubber for at udveksle erfaringer men også for at få muligheden for at komme til danmark med målmandstalenter fra Australien. I den forbindelse har jeg taget kontakt til danske klubber for at introducere PFT(Premier Football Tution) og får at de kan vurdere Christoffer.
Det er nu blevet til at han skal til træning med AGF, BIF, AC Horsens, Silkeborg, FK Viborg og så forsøger vi at få en dialog i gang med Lars Høegh som har et privat målmands coaching firma i Danmark, hvor han kan vurdere Christoffers niveau.
Det skal blive spændende at se hvor stor forskellen er på de bedste i Australien og de bedste i Danmark, specielt træningen i BIF bliver spændende da de har en af de målmænd der er med i DBU's U17 trup.

Jeg er sikker på at der er forskel på de allerbedste i Danmark og så det niveau han har men jeg tror samtidig han har niveau til at spille i U17 divisionen lige under U17 ligaen. Både Tempoet og intensiteten er højre i DK men på det tekniske er jeg overbevist om at han er fuldt på højde.
Det skal blive spændende at følge og jeg skal nok skrive noget mere når jeg har noget nyt.

Først skal vi lige have overstået 24 timers flyvetur.....

/Kaimer