September 03, 2007

Cykling, Soccer, Arbejde

Arbejde:
I sidste uge var jeg som omtalt hos Goldman Sachs i Melbourne og de har nu besluttet sig for at jeg skal fortsaette projektet indtil sidst i september. De har dog saa mange opgaver i pipelinen at jeg forventer at skulel vaere der indtil jul, ja maaske endag laengere.
Selve arbejdet er en ETL opgave hvor jeg skal foede et eksternt system med HR data og opdatere interne systemer med ID numre som retuneres efterfoelgende. ETL job'ene laver i DataIntegrator og der skal hente data via en webservice og leveres via FTP. Rigtig fed opgave med masser af tekniske noerderier, lige noget for mig.

Soccer
Hernede lagger saesonen mod enden og Christoffers U13 hold ligger til at vinde turneringen. Paa soenda skal de spille sidste kamp og skal blot have uafgjort for at klare det, det bliver lidt speandende. Turen til UK er nu paa plads og jeg har betalt depositum for os begge. Jeg skal med paa de foerste 7 dage i Liverpool og herefter tager jeg saa hjem og Christoffer fortsaetter en uge endnu nordpaa til Newcastle og Glasgow. Vi glaeder os rigtig meget til det og jeg tror, at jeg skal have en kasse klenex med den dag vi skal staa paa Anfield og hoere "You will never walk alone".

Cykling
I fredags da jeg cyklede paa kl. 6 holdet, sad der pludselig en ved siden af mig med et par Odense cykelbukser og en gammel Fakta troeje. Jeg spurgte om han var dansker men nej, han er gift med en dansker og have vaeret der sidste somme og faaet toejet af en bekendt i Odense. Han cykler for St. Kilda CC hernede, saa mon ikke jeg bliver medlem der. Vi aftalte at jeg skulle ringe til ham og det goer jeg i naeste uge. linket til klubbener http://www.skcc.com.au/, hvis i vil laese om den.
Er ellers kommet i gang med regelmaessigt traening, tir, ons, tors og fredag mognen 5.45 og 6.00 og soendag kl. 7.30 er hvad der kan presses ind. Mandag koere de ogsaa og det kan godt vaere jeg koere med der men det er sgu lidt haardt at skulle op hver dag kl. 5.15, saa en dag hvor jeg kan sove til 7.30 er godt.

Skole
Camilla har fundet en rigtig god vennine i skolen, det er en pige fra en anden klasse og de svinger bare sammen. De gaar til tenneis sammen og nu vil Loren, som hun hedder, nok ogsaa gaa til netball sammen med Camilla. Christoffer er begyndt at savne vennerne i DK, hernede gaar man ikke saa meget hjem sammen efter skole. De har jo foerst fri kl. 3.30 og da han spiller meget fodbold og har lektier ogsaa, saa er der ikke meget tid. Han var dog omme paa fodbold banerne i loerdags alene mens jeg var til ridning med camilla og der moedte han en fra fodboldholdet som han fremover vil aftale noget med.

Derhjemme
Ane passer huset og har vist rigeligt med at faa tingene til at fungere. Hun har ogsaa hjulpet paa skolen med diverse opgaver, specielt her i forbindelse med fars dag, som de goer en helt del ud af her. Der skulle pakkes gaver ind som eleverne kunne koebe til deres faedre, hvor skolen saa kunne tjeane nogle penge. Gaverne er formodentlig nogle de har faaet som sponsor gaver.
Nu er vejret efterhaanden saa stabilt at vi snart skal have koebt en grill saa vi kan sidde ude at spise, vi har i de sidste par uger haft mange dage med temp. om imod de 20 grader og der er jo fedt naar man taenker paa at foraaret netop lige er begyndt.

Ikke mere for denne gang men vender snart tilbage igen