August 26, 2007

Arbejde hos Goldmann Sachs

Starter hos Goldmann Sachs, en stor amerikansk ejet invsterings bank, i morgen mandag. Men det er kun på prøve de næste 4 dage. De skal bruge en erfaren DataIntegrator konsulent og det kan man jo ikke sige jeg har så stor erfaring i. Tilgængæld har jeg meget erfaring i ETL og processen. Styringen af sådanne små projekter og alt det som er omkring. Men det er ikke godt nok, de er rigtig meget værktøjs fokuseret herude og kan slet ikke se at det ikke betyder så meget.Jeg havde et møde med deres projektleder hvor jeg forklarede ham at skal man bygge et hus betyder det ikke så meget hvad det er for an hammer man har, men først og fremmest at man ved hvad man skal bygge. Så kan man altid købe en hammer og bruge den.
Det er lidt mærkelig at jeg skal på prøve min alder og erfaring taget i betragtning og det at de ikke kan opdrive konsulenter med den erfaring de vil ha. Når man samtidig ser på hvor mange tilbud jeg får om arbejde her så er det lidt mærkeligt.
Nå man vi må jo se hvordan det går de 4 dage og fredag skal jeg til DTF for at gøre tingene færdig. Men jeg håber da lidt at det går godt for de har rigtig mange fede projekter i støbeskeen som jeg gerne vil have fingrene i.