June 05, 2008

Arbejde

Den stoerste farce jeg nogensinde har oplevet.
Saa er der nyt i sagen om mit tidligere arbejde og det er en farce der ingen ende vil tage. Der kom et latterligt svar tilbage fra deres advokat om de penge de skyldewr mig og en hel masse om hvad jeg ikke maatte og at jeg allerede havde brudt kontrakten. En masse trusler om hvad de ville goere hvis jeg arbejde med deres kunder ellere ikke overholder kravene i kontrakten de naeste 6 maaneder.

Vi svarrede tilbage at nu skulle pengene betales og at jeg ikke havde brudt noget som helst og ikke overtraadt nogen regler i kontrakten. De har ikke svarret os men tilgaengaeld har de sendt et brev til en af mine tidliger kunder og truet dem med baal og brand hvis JEG bryder min kontrakt.
Lidt maerkeligt at de forsoeger det med kunderne, det er trods alt en sag imellem mig og dem, men hvis de ikke selv kan faa kunden, forsoeger de aabenbart at svine mig til med beskyldninger om at jeg allerede har begaaet "Unlawfull action". Hvad det skulle vaere ved jeg ikke men det mener de aabenbart jeg har.

Det saetter mig dog i en lidt svaer situation, jeg kan hive den i Civil Court og helt sikkert vinde og faa mine penge. Det koster mig nogle faa hundred kroner, en dommer kigger paa det mine krav og indkalder til en hoering hvor hver part kan fremlaegge sine beviser. Herefter afsiges dom og sagne er afsluttet. Hurtigt og nemt og jeg faar mine penge, men det vil puste til ilden endnu mere og der vil komme flere advokat breve som vi skal tage os af med flere omkostninger til foelge.
Platon har brugt et par tusind dollars allerede og vi kan jo ikke blive ved.
Man kan vente helt op til 6 aar foer men koere sagen i rettet og det bedste vil jo vaere at vente til efter 6 maaneder, hvor de slet ikke kan roere mig mere.

Men overfor min familie er det ikke let lige nu, pengekassen er helt i bund og vi skal taelle hver dollars som vi bruger. Huslejen skal betales igen den 15 og den har vi ikke til lige nu...
Jeg faar godt nok loen af Platon den 15, men det er formodentlig KUN hvis mit nye visa gaar igennem. Det ved vi ikke om det goer og udfordringen bliver ikke mindre af at vores Medical Certificate udloeber den 12. juni (1 aar gammel). Saa skal vi igennem hele moellen igen med efterfoelgende forsinkelse til foelge.

Saa lige nu overvejer vi noeje situtiationen noeje, en tab paa 10,000.00 dollars er uaccebtable for os og skal loeses paa en eller anden maade, ASAP! Ellers ved jeg ikke hvad det ender med. Familien lider under det og ikke mindst Ane, der er endnu mere pessimistisk end jeg. Vi mangler nogle ting i det nye hus for at komme helt paa plads og Camillas Foedselsdag her i weekend saetter os endnu mere under pres. Det er ikke den bedste situation at vaere i naar man daarligt har til benzin til bilen eller til at betale sine regninger.

Vender tilbage naar der er nyt i sagen for den er helt sikkert ikke afsluttet.

/Kaimer