June 15, 2008

Saa er der nyt igen - Arbejde

Arbejde
Saa fik jeg afleverede mine ting til e.Bi i torsdags og sikke n farce igen. Min tidligere chef taente helt af med alle mulige beskyldninger og brugte ikke helt paene ord. Jeg har dog aldrig oplevet noget ligende nogen af de steder jeg har vaeret ansat.

Naa men jeg fik papir paa at de nu havde alt og fik lige fortalt at hvis der ikke var penge paa mandag ville jeg forlange hele beloebet via VCAT (Victorian Civil Act Tribunal). Saa i fredahs var der penge men jeg ved ikke for hvad da de ikke har sendt en specifikation til mig. JEg kan stadig logge paa HR systemet men her var heller ikke nogen loenseddel.

Saa jeg maa jo forlange det hele minus det jeg har faaet.

Ane har ellers faaet tilbudt arbejde i en IGA(dagligvare butik) hvor hun skal staa for alt koel og frost varer. Hun skal starte paa intro allerede i morgen men vi ved faktisk ikke om hun maa. Vi har dog ikke spurgt saa vi maa se hvad der sker. Selvom Ane ikke vil tjaene saerlig meget vil alle pengene gaa til opsparing da vi lever af min loen og det er jo ikke saa ringe. Som hun selv siger, er det traels(paa godt jysk) saa kan hun jo bare stoppe eller finde noget andet, det her var jo ikke saa svaert at finde. (sendte kun en ansoegning)


Visa
Sagen om mit visa er efterhaanden ogsaa en parodi, efter at have siddet paa sine haender i 5 uger forklarede Singapore at de ikke kunne behandle vores ansoegning da det er Platon i DK der skal sponserer mig. Saa de ville sende sagen til Berlin der er ansvarlig for visa ansoegninger fra DK. Hvad betyuder det nu, jo det kan vaere ganske alvorligt. Lige nu betyder det at vi ikke har gyldig arbejds og opholdstilladelse saa jeg kan officielt ikke arbejde for Platon.
Vi har 28 dage fra min sidste arbejdsdag hos e.Bi til at faa det ordnet og faa et nyt visa.

Berlin har meldt tilbage at de regner med at "fast track" min ansoegning paa 3 uger, fra de modtager alle papirene, som er sendt fra Singapore med diplomat post. Nu skulle man tro at det ville vaere hurtig men det tager 10 dage, siger de.
Kasper har vaeret i forbindelse med dem i Berlin og vi har sendt alle papirene i pdf format for at fremskynde processen.
Men i hele perioden (28 dage) maa jeg eller Ane ikke arbejde og efter 28 dage skal vi enten forlade landet eller over paa turist visum. Det betyder at Camilla og Chris ikke kan gaa i skole og deltage i deres fritids aktiviter.

Jeg skal formodentlig ind og snakke med Department of Immigration om forlaengelse af vores 28 dage.

Platon har vaeret behjaelplig med penge, da jeg jo heller ikke kan faa loen naar jeg ikke maa arbejde. Vi arbejder paa nogle loesninger men mon ikke det snart lysner om ikke andet saa er foraaret paa vej og det er jo godt saa vi kan faa over 20 grader igen :-)

/Kaimer