July 24, 2007

Hjemmesiden endnu ikke oppe

Da det kniber lidt med at få hjemmesiden op at køre vil jeg foreløbig fortælle om hvordan det går hernede så er der forhåbentlig nogen der vil følge med.
Vi havde en god tur herned over Singapore og bode ved Rene' søster og hendes mand. Dejligt ophold med eget værelse og Thailandsk mad 2 gange serveret. Som at bo på hotel...Flyveturen gik også godt, jeg tror Ane så 3 film mellem Frankfurt og singapore mens vi andre sov...
Ellers går tingene godt selvom vi ikke har modtaget vores ting fra Danmark endnu, men nu skulle det være sikkert og vist at de komer i næste uge. Hvis der er efter Australske forhold kan det godt betyde at det først bliver ugen efter.
Man tager ikke tingenen så nøje og man er ganske afslappet med at nå dagens gerninger. Så det er ikke stres vi lider af. Godt nok har det taget en måneds tid at få leveret de møbler vi købte.Først var vores seng i restordre og så var der noget galt med den ene sofa. En af børnenes senge kunne ikke samles så den måtte byttes. Så kom tingene endelig men men, den ene sofa var i stykker så en ny er på vej. De glemte iøvrigt at tage den låne sofa vi havde med, så nu står der 3 sofaer i styen...hm. Jeg ved ikke om navnet på forretningen passer med "Fantastic Funiture", ved ikke hvad der er fantisk...
Nå men det løser sig nu nok snart. Vi købte bil ugen efter vi var kommet herned, en 250 HK, V6, 3.6L motor, efter AU forhold medium, fra 2005 og den har kørt 42.000 km. Pris 23.000$, ca 110.000 dk Ikke værst.
Da det er en storby vi er kommet til og jeg mener storby, er trafikken en helt anden end den jeg har været vandt til det sidste års tid nede i Bjerringbro kl. 7.55.Her er simpelthen så mange biler at det i starten ver lidt svært at overskue. Mange veje har midter rabat hvor der kører sporvogne og man kan ikke sådan lige vende bilen og køre den anden vej hvis man er kørt forkert. Når man så lige tager i betragtning at jeg sidder i den anden side af bilen og skal køre i venstre side af vejen så var jeg nok lidt stresset de første par dage eller skal vi sige en uge eller 2. Nu går det lidt bedre og jeg husker at komme i den rigtige af de 4 baner der er ind på vej til arbejde. :-) Men kører jeg på en mørk villevej uden streger i midten og ingen trafik ryger jeg stadig lige over i højre side af vejen....spædnt på hvornår det går over og hvorår jeg ikke kigger til højre for at se i bakspejlet.
Christoffer er startet til fodbold og vi har fundet et træningscentre for talentfulde fodboldspillere. Her kan han træne ekstra målmandstræning hver mandag. Vi var der første gang i mandags og det gik rigtig godt. vi skal komme igen næste mandag og så må vi se havd de siger til det.
Ellere er de begge to startet i skole og det går godt. De tager det begge som en udfordring og selv Camilla glæder sig til at skulle i skole. Deres uniformer har vi haft det lidt sjovt med for, specielt Christoffer, syntes ikke det var lige sagen. Men jeg tror nu selv godt han kan se at han ikke ser så skidt ud i sin uniform.
Camillas ridning ligger det lidt tungere med. Hr gør man ikke som i Danmark så Pony lubber som vi kender det er her simpelthen ikke. Man kan tilgængeld komme og få en ridetime hver lørdag til den nette sum af 250 kr per gang.
Man mærker med det smmme forskellen på vores danske system og så det Australske. Her betaler jeg ikke så meget i skat men tilgælgæld skal jeg så også ud at tegne Læge, Hospitalsog Ambulace forsikringer. Tildkud til sports klubber eksistere heller ikke så prisrne få at være medlem i en sports klub er noget højere end i Danmark.
Leve omkostningerne er nok det samme syntes jeg men jeg tror at Ane vil sige at det faktisk er lidt dyre. Men det skyltes sikkert deres mangle på arbejds tempo. Når man ser på den hastighed der bliver sat varer op på og på den tid som tingenen køres igennem kassen på, ville ikke en af de butiks medarejder jeg har set overleve i et DK supermarkede i to dage.
Men vi har fundet en Aldi i nærheden og den skal vi lige have checket ud i weekenden, de siker omme i fodbold klubben at der er masser af penge at sparer.
Der kommer snart billeder af vores hjem på billedesiderne så hold øje med det.Vi skal lige af med den ekstra 3 personers sofa og det sulle jo være snart. Vi skal nok ligge informationer ud så snart der er nye billeder.
Ellers har vi været i Ballarat Wildliepark og det var en rigtig god oplevelse, speciel Koalaerne var søde. De er ligesom en rigtig bamse skal være. Se billederne,
http://picasaweb.google.dk/FamKaimer
Nå men nok for denne gang. Skriver snart igen