May 27, 2008

Frustrationerne vil ingen ende tage

Arbejde:
På mit arbejde er de gået fuldstændig bananas efter jeg har sagt op. eg var i Sydney i forrige uge og blev sende derop med en dags varsel. Det var lidt af et problem for os da vi skulle flytte om lørdagen som jeg kom hjem om fredagen. Så Ane pakkede alt ned og gjorde klar til at flytte mens jeg var i Sydney.
Så er det at min løn udbetaling skal komme den 15 og her går det helt galt. Firmaet holder godt 10,000.- dollars tilbage af min løn (efter skat) og de mener bl.a at jeg selv skal betale for et kursus jer var på i marts. Derudover trækker de mig for udgifter til visa fra sidste år og tilbageholder min "sign On" bonus. Ja læs rigtig Sign On bonus, som jeg endnu ikke har fået. Min månedelge bonus fra april kommer heller ikke så vi skal betale "Bond" (depositum) på det nye hus er vi nok lige rigeligt presset pt.

Sagen er nu ved Platon's advokat som har stillet krav om udbetaling straks og e.bi har svarret tilbage at de ikke vil betale men til gængæld stiller den en helt masse modkrav og begrænsninger til mig og Platon. De mener jeg har brudt kontrakten ved at tege arbejde i en konkurrerende virksomhed. Så lige nu står den der og vi ved ikke hvad vi skal gøre, selvom vi ville kunne vinde en sag imod dem kan vi hurtig brænde penge af hos en advokat.
Det tager også ens tid og kræfter og jeg vil jo blot i gang med at arbejde på at bygge Platon op hernede og så sk... på e.bi.
Kasper har være med hele vejen og er en stor hjælp, da han jo kan sproget meget bedre end mig og kender til tingene her, men hvad det ender med ved jeg ikke lige nu.
Faktum pt. er at jeg har tabt 45,000.- kr på mit skifte fra e.bi til Platon og det var sgu' ikke lige med i planen.

Lige nu er jeg "sygemeldt" da jeg ikke vil arbejde for dem mere og slet ikke vil fakturere for dem når de ikke betaler løn. Men selvom jeg har meldt mig syg og har sendt lægeerklæring ind til dem mener min chef at der er en masse ting jeg skal gøre. De er nogle lallende amatører og har ikke styr på noget som helst, de prøver på at opretholde min konkurrence klausul i min kontrakt overfor mig og Platon, samtidig med at de har sendt mig en email på at jeg gerne må tage den ene store kunde med og fortalt kunden at de har "go" for at arbejde med Platon.
Jer er stadig på email og kan logge på via VPN selvom de nu anklager mig for at bryde kontrakten ved at arbejde for Platon, meget mærkelig fremgangsmåde.

Det er meget svært at få øje på deres taktik.

Nærmer info følger

/Kaimer