May 08, 2008

Platon Australia

Platon Australia er født

Så kan jeg endelig fortælle om de sidste ugers hårdt arbejde. Jeg sagde mit job op i går hos eBi og stater "officielt" først i juni for Platon Australia sammen med Kasper som dog komme på lidt senere end mig. For de der ikke ved det så har Kasper ligesom jeg også arbejdet hos Platon i Danmark så der er to gamle kendisser der kommer tilbage.

Det har været nogle hektiske uger hvor Kasper og jeg har arbejdet en del med at få oprettet firma, kontor, vi har haft møder med kunder, Department of Immigartion(mit visa) og interview med et mulig emne til opgaverne her i starten.

Men nu er vi der og det er jeg rigtig glad for. Jeg er overbevist om at vi kan skabe noget herude, med Platon værdier og metoder, selvom Melbourne marked er meget vanskeligt. Det er godt at være "tilbage" hos Platon og jeg har haft denne tanke lige siden vi kom herud.

Hos ebi er panikken begyndt at brede sig, da de sikkert har på fornemmelsen at vi tager nogle kunder med over. Det vil være helt naturligt da de ikke har nogen der kan overtage det jeg har lavet. Det lyder måske lidt selvhøjtidelig, men sagen er den at ingen i firmaet har det niveau som jeg har. Det siger mere om mine kollegaer end om mig, og hos ebi var jeg den Senior Konsulent de havde.
De sender mig på projekt i Sydney i næste uge, måske for at få mig ud af byen imens de forsøger at redde hvad der kan reddes. Det skal siges at det kun er enkelte af deres kunder vi er interesseret i, alt det andet er sådan noget puller værk.

Mit visa er det mest besværlige at håndtere da ebi er min sponsor. Mit visa skal flyttes over til Platon og da firmaet er nystartet kan man ikke sponsere temporary business immigranter som jeg er. Derimod kan Platon i DK godt gøre det og det er så det vi ansøger om. Udfordringen med det er at jeg skal lodge min ansøgning og Platons ansøgning udenfor Australien. så i dag tager jeg til Singapore, da de ofte behandler visa hurtigere fordi de har prøvet det mange gange før og der er ikke så langt som til Berlin som vil være den naturlige ambassade

Familien kan godt blive her imens, så jeg flyver derop i aften og retur i fredag aften og er hjemme igen lørdag morgen.

Se vores nye kontor her.
http://www.servcorp.com.au/Office/melbourne_140william.html

/Kaimer