March 19, 2008

Kursus og Projekt

Projekt

Jeg er stadig mest på projekt hos Gunnersen (http://www.gunnersens.com.au/), hvor vi er ved at færdiggøre fase 1b, som er en opsamling på fase 1 plus noget ekstra. De havde nogle helt specielle krav til deres rapportering.

De vil rapportere deres budgetter på daglig basis, selvom de kun budgettere på måned. Lidt af en opgave da de udregner det efter helligdage og weekender. Da de har forskellige helligedage i hver stat og Gunnersen har afdelinger i hver stat har det ikke været den letteste opgave.

Der har også været ændringer til Unit of Mesurer og vi har skulle loade New Zealand data i løsningen fra andre kilde, med tilhørende Master Data problemer Herude ved man intet om MDM, det er dårligt nok man ved hvad en DataMart er. Ja der har godt nok hørt o det og de tror an en kopi af ERP data er det samme, så det er lidt op af bakke.

Men kunden er meget tilfred og vil have os til at starte fase 2 som omhandler Inventory(Lager) og Procurement(Indkøb). Det er ikke er forretningsområde jeg har beskæftiget mig med før og det min styrke ligger på den tekniske løsning, bliver det lidt af en udfordring at lave data modellen.

Kursus

I næste måned skal jeg på kursus i den nye version af Business Objects (EIM) produkt. Det er både ETL men også Data kvalitet som jeg skal igennem Det er 4 dage hos SAP i Singapore, så det er lidt af en rejse for at komme på lursus. Vi har med stor sandsynlighed vundet en ordre på produktet og tilhørende projekt hos en stor kunde i Brisbane.

Projektet er rapportering på salg og udlejning af ejendomme her i Australien via internettet. Det er ETL, Data kvalitet, i form af adresse matching og data moddelering. De regner med op imod 70.000 forespørgsler i døgnet så det sætter sine krav til løsningen.

Den opgave er det vist også meningen jeg skal være en del involveret i og der er sgu' lidt spændende og vil sætte nogle tekniske krav men også krav til data modellen.

Alt i alt er opgaverne i øjeblikket rigtig spændende og selvom firmaet ikke er verdens bedste, så bliver jeg hængende. Har været i gang med at finde noget andet men jeg tror ikke det er anderledes andre steder.

Ubeslutsomhed og mangle på power er udbredt hernede....