August 19, 2007

Christoffer til UK? Camilla og Netball

Så sker der noget igen og jeg skal lige lover for at det er stort. Christoffer træner målmands træning hos Simon Walker, en tidligere super Liga målmand i New Zeeland som i dag er målmands træner for Melburne Victory. Det gør han hver lørdag ud over at han træner om mandagen hos European Soccer Institute og så selvføgelig klubtræningen tirs og torsd.
Det er så Simon der har spurgt om Christoffer vil med 14 dage til UK, på en tur rundt til engelske topklubber og træne sammen med deres ungdoms academier her til december. Der er ca. 20 målmænd i aleren 13-17 år som tager atsted sammen med Sells her i Australien.På turen skal de bla. træne i Liverpool, Everton, Manchester, Newcastle og hos Rangers i Glasgow. Derudover skal de overvære 1. holds træningen i Liverpool og Newcastle opleve kampen Liverpool - Bolton på anfield og Newcastle - Arsenal i Newcastle. Meningen med turen er først og fremmest at blive "opdaget" eller i det mindste at opleve hvor gode er de egentlig og hvad kræves det, for at nå derop.Simon mener at Christoffers niveau er til det og at han næste år hernede skal spille U14 eller U15 Super Liga.
Min første reaktion på dette var at jeg ville med, men det koster en hel del og der ryger 14 dage af min sparsomme ferie. Så jeg må desværre blive hjemme :-(( Så er der jo det, skal vi sende vores 13, snart 14 årige søn om på den anden side af jordkloden i 2 uger?? Svaret er ikke let, jeg kan for alt i denne verden unde ham den oplevelse, men som forældre er det ikke en let beslutning. Vi må allierer os med bedsteforlædre og famiie i DK, hvis der skulle ske noget eller min Bror som bor i London.Vi skal så blot lige skaffe pengene, men det arbejder jeg på højtryk for og det ser ok ud. Jeg vil sige at turen er 90 % sikker. En af de drege som Christoffer træner sammen med om lørdagen skal muligvis også med og han er på samme alder som Christoffer og de kender hinannen og det er en god ting. Snakkede med hans forældre i går og de har same bekymringer som os ander.
Men mon ikke han kommer afsted, det arbejder vi ihvertfald på.
Camilla er startet til Tennis og er endelig lykkes med at finde en Netball klub. Netball er vist nok en asiatisk sport som ikke spilles i Europa. Det ligner basket og dog er der mange forskelle. Så det bliver nogle spænde uger der kommer. Hun har også fundet en rigtig god veninde i klassen og de fungere rigtig godt sammen. De skal gå til tennis sammen og de er bare pot og pande og er helt vilde med tennis. så vi var ude at købe den første kecther til Camilla.