August 11, 2007

Endelig kom vores ting

Så kom de endelig, vores ting. Men vi måtte også en hel del igennem. Først ankom skibet først 31. juli, ja og det er længe siden syntes vi. Så var den container som vores gods var i, beskidt og skulle spules og dampes eller sådan någet. Dernest skulle DSV(Transportø) bestille tolder og en karentæne inspiktør til at komme og kigge på det, for at se om der var jord på noget af det. Hvis han fandt noget som hæste hår, jord eller noget af træ ville han sansynlig bestille en gang gasning af det.Jeg fndt ud af at han ville se min cykel og da der var i en låst cykeltaske måtte jeg tage derud og låse den op. Så planen var at igår kl 8.30(fredag) mødte jeg op hos DSV på den ande side af Melbourne og låste kufferten op. Jeg måtte så vente på at han ville ankomme og kontrolerer godset og det eneste tidspunkt vi kunne få var, inden 13.30. Han kom 14.30 og det er ganske normalt her. Han ville så se nogle få ting som rideudstyr og Christoffers fodboldstøvler. Hvilken flyttekasse lå de nu i. Ja så jeg måtte åbne alle kasserne indtil vi fandt tingene og gæt hvad. Først i den sidste lasse fandt vi fodboldstøvlerne. Men det gik godt jeg kunne tage det med hjem og det var fedt. Så jeg kørte hen til nærmeste tankstation for at leje en trailer. Men ak, på vores bil er der anhængertræk men jeg kunne ikke finde strømstikket...så ingen trailer. Nå man jeg overvejede at køre i lufthavnen og leje en lille kassebil men de kunne se på mig hos DSV er jeg nok var lidt oppe i det røde felt så de tilbød at køre det hjem til os for 100 dollar.
Så endelig er tingene kommet og det var ligesom juleaften. Rigtige mange ting kunne vi ikke huske at have pakket ned og mange af tingene var også savnet. Der var også enkelte ting vi nok var lidt overasket over at se. ting som nok ikke havde været nødvendig at sende men sådan er det jo nok.
Der ommer nye billeder fra fodbold på vores billed side, http://picasaweb.google.com/FamKaimer snart så ig efter.
Har ikke været ude på cyklen endnu men det sker snart, meget snart. Så så snart jeg har mere om det så kig ind igen.
Claus