August 26, 2007

Dagligdagen

I denne uge var vi til koncert med Christoffers skole. Skolen går meget op i musik og optager elever som er specielt dygtige til sang eler musik. Koncerten foregik i Koncertsalen på Monsah University. En sal med plads til 1500 tilskuerer og jeg tror den var fyldt op. Havde taget kamera med men ak nej, der måtte ikke tages billeder. tilgængæld kunne man købe en DVD efterfølgende.Det skal siges at her ikke var tale om et billigt arrengement. vi havde betat 75 kr per person for at overvære koncerten. Christoffer skulle synge i det store kor hvor alle 400 elever ville være på senen samtidig og synge og spille nogle Beatles sange.Jeg vil sige det var en god oplevelse og få med og det var som om at skole koncert fik en hel anden betydning for os. Hold da op hvor var det godt og storslået. Det eneste minus var at der efter min smak var lidt for meget Symfoni Orkestre over det.
Her i weekenden har vi haft en 0-23 grader, sol og vel det der svarer til en rigemelig god dansk sommer dag. Vinterne er jo også ved at være ovre og foråret er på vej. Det er stadig lidt svært at sige "vi tager på sommer ferie til Jul". Men vi lærer det nok. Om 3 uger her børnene ferie når 3 semestre er overstået. Sp har de 2 uger og skal så i skole en uge inde i oktober og frem til midt i december hvor de går på sommerferie.
Vi får mange og mærkelige oplevelser. Det er som om alle ikke ønsker at tage ansvar her nede. Hvor gang man skal noget så skal man skrive under påa t det er på eget ansvar og alt mulig. Christoffer var til målmandstræning i lørdags og jeg måtte skrive under på at det var på eget ansvar at han deltog. I lørdags tog jeg nogle billeder til Netball og med det samme var der en official der sagde at det måtte jeg sørgme ikke uden tilladelse far begge hold. Efterfølgende skulle jeg så gå op i stævne ledelse og skrive under på et elller andet på at jeg ikke ville isbruge billede materialet..Her vil ingen tage ansvar og det kan man også mærke på arbejde. Hellere ikke tage en beslutning and at tage den. tænk hvis man tig den forkerte så skulle man jo stå til ansvar...føj da det ville være grimt. Det betyder jo også at der snakkes rigtig meget,men der sker ikke noget....ingen beslutter jo noget. Så er man beslutsom og ansvarsbevist så har man store muligheder her....