August 02, 2007

Arbejde og Fritid

Lige lidt nyt igen. Christoffer spillede for U15 holdet i søndags og det gik faktisk ganske godt selvom de tabte 6-5. De 5 af målene kunne han intet stille op imod, der var vel kun et som han havde en hovedrolle i.
Tilgængælg reddede han et strappespark så alt i alt en god præstation.
Mit arbejde er nu inde i en ny fase. Nu er jeg tovholder på vores metode udvikling og mr. Metode hos eBi. Hvem skulle havde troede det når man tager i betragtnig hvor stor deltager jeg var i Platons Metode arbejde. Det er jo heller ikke der jeg har min styrke men så er det vel et udvikingsområde...
Arejdet hos Department for Treasure and Finance var lidt overaskende, tror de havde forventet en ekspert i BO Universe, hmm.. har kun deltaget på kursus for 5 år siden og aldrig brugt det så her var igen en stor udfordring men jeg tror nu det går ok.
Cailla er begyndt at få gang i pigerne fra klassen og har været hjemme hos en klasse veninde og har også haft en på besøg. Hende der var her, Emely, og Camilla vil sammen begynde at gå til NetBall som er en ganske stor sport herude. Ane og Emely's mor er ved at finde et hold til dem begge så de kan starte samen.
Det at gå til sport herude er ikke som i DK. Klubberne får INGEN tilskud til noget og deres udgifter skal defor dækkes af kontikenter og så de sponsorer de kan finde. Men kulturen er anderledes. I fodbold klubben er grillen altid igang hver lørdag og sndag og der er et rigtig godt klubliv til hjemmekampene.
I denne uge forsøgte jeg at få biletter til en AFL kamp(Austaian Football League - Aussi rules). Kangaroos - Richmond på Melbourne Cricket Ground. Men ak, de næste 4-5 hjemmekampe er udsolgt(Der kan altså være 70.000 på stadion) så det må vente lidt endnu. Men det er spillet der overgår alt herude, specielt her i Victoria. Halvdele af holden i den bedste række er fra Melbourne, så sporten fulder meget. Så det må vi ind at opleve på et tidspunkt.Faktisk også et rigtig spændende og hurtig spil, når man først får styr på reglerne.