August 11, 2007

Den Danske bager

I dag var jeg hos den danske bager i Frankston efter anbefalinger fra Kasper, en dansker som her boet her i 4 år. Bageren kom her i 1970 lige efter han var ulært, så han kender landet og jeg havde en rigtig hyggelig snak med han. Hosham kan man så få rigtig rugbrød og gær som ellers er helt umilgit at finde. Han har også mange andre af de ting som dansker mangler herude.Egentlig trode ikke jeg at jeg ville savne noget af disse ting men tingene ændre sig år man flytter ud, det danske en ligesom vokser og man er faktisk lidt stolt af at være dansker.Bageren impoterer ting som remulade, Matadormix, Bernaise, danske winer pølser, Asier, rødkål, rødbeder pålægchokolade og ikke mindst dansk ost. Derudover sælger han "rigtig" danish winerbrød som han selv laver, rugbrød og får leveret rullepølse, medister pølse, leverpostej fra en dansk slagter.Så skulle vi savne noget af disse ting så er der bare at køre derned men nogle af tingene skal man være hurtige ude for at få fingerene i da han kun får 4 leveringer om året.
Jeg købt rugbrød, matadormix, remulade, gær, en Danbo mild og så en smørstang. En rigtig dansk frokost for en gang skyld. Det vil vi nok gøre en gang imellem om ikke andet så er rugnrød og gær noget vi oftevil kører efter.
Det er sjovt hvilke ting som vi i danmark tager for givet som man slet ikke kan får herude og at man så skulle komme til at svane remulade havde jeg aldrig troedet. Det er nok også sådan at kan du ikke få det bliver det mere interassant.
Nå men ikke mere for dene gang. Imorgen skal Christoffer spille 2 kampe som målmand både for U13 en også for U15 igen og det glæder han sig til.