December 16, 2007

Sidste nyt

Arbejde

Så er jeg kommet igang med arbejdet hos Disprax/Gunnersen. Det er et rigtig fedt projekt hvor jeg skal stå for det og i denne uge har jeg været i gang med at skrive "Business Requirement". første fase er salgs rapportering men kunden vil også have løsninger på Inventory, Finans, Logistic/Warehouse, så der kommer flere faser efterfølgende og projektet kan løbe frem til næste vinter (her - læs juni). Selvom min stærkeste side ikke er forretningsmodeller så har min lærdom på diverse SAP projekter i Platon tiden, alligevel lært mig noget og jeg har haft en række møder i denne uge med forretningen om deres rapporteringskrav.



I den kommende uge begynder jeg på selve designet of det liver sgu' lidt spændende, jeg skal indrømme at Kimball er blevet læst lidt her på det sidste så jeg føler mig klar.



Det er et projekt, der for os, er meget strategisk. Vi er gået sammen med Gunnersen's ERP leverandør, Disprax og lever løsningen sammen med dem. Disprax laver ERP løsninger til træ-idustrien og har en række kunder der alle kunne være mulige kunder på lsninger af samme model som Gunnersen. Så det er vigtig for os at det blive en succes så vi kan komme ud i marked og fortælle at vi har lavet "rigtig" BI løsninger.

Så det bliver en travl periode jeg skal igang med da vi skal gå live midt i feburar og jeg forventer at nogle af mine kollegaer skal give en hånd med med løsningen specielt på front end produkterne.



Vores ejer/direktør har forladt firmaet og de fleste chefer er blevet forfremmet. I sydney har de så udnævnt en "Chef konsulent" for det nordlige Australien og i morgen skal jeg have en snak med min cehf der er blevet practice manager for hele AU og de mangler nu en "Chef konsulent" i Melbourne. Mon ikke det er noget vi skal snakke om og jeg kommer nok til at skuffe ham hvis han ser mig som chef. Ledelse er ikke noget som jeg har interesse i og aldrig haft så nu må jeg se hvad det er han vil. Hvis jeg derimod kan være med til at skabe noget i firmaet og få os til at vokse igennem succesfulde projekter som det jeg er igang med er det noget andet. Nu må jeg se havd de vil.



Jeg har også haft nogle indeende samtaer med IBM om en Information Management stilling hvor det er meningen jeg skal være ekspert i Datastage, Qualitystage og Information Analyser. Det er lidt spændende for de køre på unix og



Familiehygge
Søndag havde vi besøg af Kasper & Yasmin og Mike og Vibeke til jule hygge med danske jule småkager, pakke leg og så noget vin og øl. Det var ganske hyggeligt og Kasper & Yasmin havde deres to gravhunde med. Det syntes Camilla var en dog ide. Elers er de den sidste uge før sommerferien og de skal først starte igen sidst i januar